Premium-autonvalmistaja Volvo keskittyy jatkossa perinteisten autonäyttelyiden sijaan yhä enemmän omiin erikoistapahtumiinsa, joissa se esittelee uusia autoja, teknologioita ja palveluja medialle ja kuluttajille.

Volvo Cars esittelee autoja ja palveluita uudella tavalla

Siirtyminen kohti kohdistettua viestintää tukee yhtiön tavoitteita uudistaa asiakaskokemus. Tarkoituksena on muodostaa yli viisi miljoonaa suoraa asiakassuhdetta ensi vuosikymmenen puoliväliin mennessä.

Volvon viimeisimmät uusien autojen lanseeraukset olivat kompakti katumaasturi XC40 vuoden 2017 Milanon muotiviikoilla ja uusi keskikokoinen V60 Sportswagon erään tukholmalaiskodin pihatiellä.

Myöhemmin tässä kuussa Volvo julkistaa uuden urheilullisen S60 sedanin yhtiön ensimmäisen yhdysvaltalaisen tuotantolaitoksen avajaistilaisuudessa Charlestonissa, Etelä-Carolinassa.

Koska Volvon strategiana on tavoitella uutta asiakaskuntaa ja kehittää omia tapahtumia, yhtiö on päättänyt, ettei se osallistu vuoden 2019 Geneven autonäyttelyyn.

– Volvo haluaa tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita ja kehittää uusia tapoja tuoda tuotteita markkinoille. Meidän ei ole enää perusteltua osallistua automaattisesti alan perinteisiin tapahtumiin, vaan meidän täytyy luoda oma viestintätapamme, joka korostaa omaa sanomaamme ja esittelemäämme teknologiaa.

– Emme sano, ettemme osallistu enää koskaan autonäyttelyihin. Odotamme Geneven autonäyttelyn kaltaisten tapahtumien kehittyvän edelleen, ja voimme palata niihin tulevaisuudessa, kertoo Volvon strategia-, brändi- ja vähittäismyyntijohtaja Björn Annwall.

Uusi urheilullinen S60 sedan täydentää Volvo -malliston menestyksekästä uudistusohjelmaa, joka alkoi XC90 -mallin esittelyllä vuonna 2014. Volvo on sittemmin tehnyt myyntiennätyksen neljänä peräkkäisenä vuotena.

Volvo aloittaa nyt uuden vaiheen historiansa vahvimman kansainvälisen malliston turvin ja jatkaa innovaatioiden ja palvelujen kehitystyötä.