Suomessa tuli joulun välipäivinä kuluneeksi kymmenen vuotta Dacian lanseerauksesta markkinallamme. Vuosipäivän kunniaksi ei järjestetty erityistä juhlaa, vaan sitä vietettiin työn merkeissä. Aiemmin huhtikuussa julkaisimme Stepway 10-juhlamallit kattavalla varustesisällöllä ja nyt Duster on saanut 10-vuotisjuhlamallin.
Duster 10v -juhlamalli
Duster 10v -juhlamalli perustuu Comfort -varustelutasoon ja sisältää jopa 2100 euron arvolla varustusta veloituksetta. Lisäksi dieselmalli on nyt hinnoiteltu samalle tasolle bensiinivaihtoehdon kanssa. Varustukseen kuuluu seuraavat varusteet ilman lisähintaa: suomenkielinen MediaNav -navigointi- ja audiojärjestelmä kosketusnäytöllä, peruutustutka, miellyttävän tuntuinen ja tyylikäs Soft Feel -päällysteinen ohjauspyörä, Duster 10v -designpaketti, jossa on mm. 17’’ kevytmetallivanteet sinisin keskikupein, kiiltävänmustat peilinkuoret sekä upeita sinisävyisiä yksityiskohtia sisätiloissa. Juhlamallia on saatavilla rajoitettu erä.
Duster juhlamallien hinnat:
Duster 10 TCe 130 4×2 alk. 17 999 €
Duster 10 TCe 150 4×4 alk. 20 999 €
Duster 10 Blue dCi 115 4×4 alk. 20 999 €
Dacia Euroopassa
Renault otti ohjat Dacialla 1990-luvun lopulla ja Dacia-merkin voidaan katsoa syntyneen uudelleen vuonna 2004 esitellyn Loganin myötä. Sen jälkeen Dacia on ollut yksi nopeimmin myyntiään kasvattava automerkki. Vuodesta 2005 lähtien autoja on myyty jo yli 6,4 miljoonaa. Euroopan markkinaosuus on jo 3,8 % ja yksityisasiakkaiden keskuudessa Dacia on myynnissä sijalla 8. Sandero on myydyin automalli yksityisasiakkaille B-segmentissä ja Duster kolmonen SUV-segmentissä. Tiesitkö myös, että joka kolmas ensimmäisen auton ostaja valitsee merkikseen Dacian?
Paras todistus Dacian ominaisuuksista ja laadusta ovat tyytyväiset asiakkaat. Viimeisten kuuden vuoden aikana Dacia on ollut Suomessa uusien autojen merkkiuskollisuustilaston kolmen kärkimerkin joukossa yhtä lukuun ottamatta kaikkina vuosina. Lisäksi vuonna 2014 Dacian merkkiuskollisuus oli kaikkien aikojen korkein 72,4 %*.