BMW lanseeraa uuden ladattavan hybridin Sports Activity Vechicle (SAV) -luokassa. Ketterässä BMW X1 xDrive25e -mallissa yhdistyvät monipuolisuus, matala polttoaineenkulutus ja vähäpäästöisyys. Tehokas sähkömoottori hyödyntää uusinta akkuteknologiaa, ja auton sähköinen toimintamatka on jopa 50 kilometriä*.
BMW Group vie johdonmukaisesti eteenpäin sähköistämisstrategiaansa ja esittelee nyt uuden ladattavan hybridin suositussa ja kasvavassa autoluokassa.
Alhainen kulutus ja tehokas sähkömoottori tekevät SAV-mallista oman segmenttinsä suunnannäyttäjän. Sähkömoottorin ja uusimman akkuteknologian ansiosta sähköinen toimintamatka yltää jopa 50 kilometriin*. Auton keskimääräinen kulutus on 1,8 litraa/100 km*, yhdistetyt hiilidioksidipäästöt ovat 40 g/km* ja yhdistetty sähkönkulutus 15 kWh/100km*.
Voimanlähteenä autossa on mallille räätälöidyn sähkömoottorin lisäksi 1,5-litrainen 3-sylinterinen bensiinimoottori, jossa hyödynnetään BMW:n TwinPower Turbo -teknologiaa. Bensiinimoottori tuottaa 92 kW/125 hv tehoa, ja sen vääntömomentti nousee 220 Nm:iin. Sähkömoottorin maksimitehot ovat 70 kW/95 hv ja vääntövoima 165 Nm.
Bensiinimoottorista voiman etupyörille vie kuusiportainen Steptronic-vaihteisto. Takapyöriä taas pyörittää sähkömoottori. Yhdessä nämä luovat hybridiautolle ominaisen nelipyörävedon, joka tekee BMW X1 xDrive 25e:stä ketterän ja mukavan ajaa.
Molempien moottorien yhteenlaskettu teho on 162 kW/220 hv, ja suurin yhteisvääntömomentti on 385 Nm. Näillä tehoilla auto kiihtyy nollasta sataan 7 sekunnissa. Huippunopeus on 192 kilometriä tunnissa.
BMW i Wallboxilla viimeisimmän sukupolven litiumioniakun lataaminen kestää alle 3,6 tuntia. Akku on sijoitettu takaistuinten alle, minkä ansiosta auton painopiste on tavanomaista alempana. Matala painopiste parantaa auton ketteryyttä, mutta pienentää myös kuljetuskapasiteettia hieman verrattuna tavanomaiseen kompaktiin SAV-malliin.
Tavaratila on perusasennossaan 450 litraa, ja takapenkkien selkänojat (40/20/40) kaadettuina se kasvaa 1 470 litraan.
Uuden BMW X1 xDrive25e:n tuotanto alkaa maaliskuussa 2020.