Henkilöautojen jälleenmyyntiarvon kehitystä analysoiva yhdysvaltalainen ALG (Automotive Leasing Guide) sekä jälleenmyyntiarvon lisäksi auton omistamisen kustannuksia vertaileva yhdysvaltalainen Vincentric ovat palkinneet Subarun yhteensä kymmenessä kategoriassa.

ALG:n tutkimuksessa Subaru-malleista Subcompact Utility -luokassa voittajaksi nousi Subaru Crosstrek (XV). Compact Utility -luokassa ykkönen oli Subaru Forester, Compact -luokassa Subaru Impreza ja Sport Car -luokassa Subaru WRX.

ALG seuraa henkilöautojen hintakehitystä kolmen ensimmäisen vuoden ajan. Subaru on saavuttanut vuodesta 2010 kaikkiaan 41 ykköstilaa eri segmenteissä sekä kahdeksan autonvalmistajalle myönnettävää Brand Residual Value Award – kokonaisvoittoa.

ALG on TrueCar Inc. analyysiyksikkö, joka tutkii uusien autojen jälleenmyyntiarvon kehitystä Yhdysvalloissa ja Kanadassa. ALG on kerännyt jo 50 vuoden ajan henkilöautojen hintadataa. Yksikkö ottaa joka vuosi seurantaan noin 2 500 eri henkilöautomallia ja se palkitsee kolmen vuoden seurantajakson jälkeen vuosittain prosentuaalisesti vähiten arvoaan menettäneet automallit.

Subaru nousi seitsemännen kerran julkaistussa Vincentric CPO Awards -kilpailussa kuudessa kategoriassa ykköseksi. Vincentric CPO Awards -kilpailussa vertailuun otetaan jokaiselta autonvalmistajalta 15 000 autoa, joiden vertailussa jälleenmyyntiarvon lisäksi otetaan huomioon autonomistukseen liittyvät kustannukset, kuten huollot, autovakuutukset ja varaosat.

Autonvalmistajien joukossa Subaru saavutti ykköstilan henkilöauto- sekä SUV/Crossover -kategorioissa. Lisäksi Subaru Outback, Crosstrek (XV), Impreza ja Legacy nousivat voittajiksi omissa luokissa.

– Koska auton arvonalennus on suurin yksittäinen erä autojen kustannuksissa, Subaru on auton ostajalle kokonaisedullinen valinta. Tämä on myötävaikuttanut myös siihen, että Subarun omistaja on muun muassa Ruotsissa tyytyväisin auton omistaja, muistuttaa Subarun Nordic Ab:n johtaja John Hurtig