Saisiko olla sähkö auto vai jokin muu?

BMW:N VAHVASTI UUSIUTUNEELLE HYBRIDIMALLISTOLLE ERITTÄIN POSITIIVINEN VASTAANOTTO

– Suomalaiset ovat aina arvostaneet ajamisen nautintoa ja teknologista edelläkävijyyttä, joten osasimme odottaa uusiutuneelle mallistollemme lämmintä vastaanottoa. Mallistomme on hyvin monipuolinen vahvan teknologiakehityksen ansiosta, kertoo BMW Group Suomen toimitusjohtaja Janne Kämäräinen.

– Suomen keliolosuhteet ovat kasvattaneet mukavasti kiinnostusta 3- ja 5- sarjan hybridiversioiden xDrive-malleihin. BMW 530e Sedan -ladattava hybridi on ollut erittäin suosittu, joten seuraavaksi odotamme hyvin lämmintä vastaanottoa sekä BMW 530e Touring -mallistolle että BMW 545e xDrive Sedan -mallille, Kämäräinen jatkaa.

Lue juttu loppuun citycarin omilta verkkosivuilta.

Suomen ensimmäiset Volkswagen ID.3:t luovutettu asiakkaille

Suomen ensimmäinen täyssähköinen Volkswagen ID.3 on luovutettu asiakkaalle. Vantaan Volkswagen Center Airportissa alkoi tänään perjantaina 11.9.2020 uusi aikakausi. Suomen ensimmäinen Volkswagen ID.3 luovutettiin varhain aamulla Eero Perelle. Malliversioltaan Suomen ensimmäinen luovutettu auto on Volkswagen ID.3 1ST Max, joka on varustettu 58 kWh:n akulla ja tuottaa tehoa 150 kW.

Volkswagen ID.3 1ST Editionin 30 000 kappaleen erikoiserän valmistus alkoi Zwickaun tehtaalla alkuvuodesta 2020. Suomeen Volkswagen ID.3 -erikoiserän autot saapuvat useassa erässä. Ensimmäinen erä täyssähköisiä Volkswageneita saapui Suomeen 2.9.2020.

Lue juttu kokonaan loppuun dynamic drivingin kotisivujen artikkelista.

SUZUKI JIMNY TULEE TAKAISIN – NYT PAKETTIAUTONA

Nykyinen Suzuki Jimnyn neljäs sukupolvi esiteltiin kaksi vuotta sitten Euroopassa ja Suomessa. Siitä tuli heti niin suuri menestys, ettei tehdas pystynyt valmistamaan autoja läheskään niin paljon kuin eurooppalaiset olisivat halunneet. Omaa Jimnyä joutui odottamaan pitkän aikaa.

Euroopassa henkilöautojen päästömääräykset ovat kiristyneet nopeaan tahtiin, mikä johti Jimnyn myynnin lopettamiseen. Aidon maasturin kulutus ja hiilidioksidipäästö aiheuttivat Suzukille vaikeuksia EU:n määräämän päästörajan alittamisessa.

Tämän jutun voit lukea loppuun meidän toisesta artikkelista.